Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Musicalschool

2 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

26Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 11:36 am

Moonlight

Moonlight

Wyatt

"Ja, ik! Ik wil een milkshake en wel nu! Kunnen we gewoon geen milkshake gaan halen in plaats van introductie. Meneer Melchers kan ze praatje ook wel houden onder het genot van iets lekkers."
Wyatt stak ze tong uit. "Pff! Zijn we weer leuk! Jullie zijn gewoon jaloers." Hij sloeg ze armen over elkaar en ging op ze plek zitten. "Zozo, zo te te horen heeft Wyatt al zijn eerste tien verdiend. Laten we hopen dat je ook goede cijfers haalt tijdens mijn lessen in plaats van te lopen klooien.", hoorde die hun mentor zeggen. Hij keek de man met een dodelijke blik aan. Meneer Melchers wist dat die slecht was in rekenen en precies net hij moest die vakken geven.

27Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 5:45 pm

Kirst122

Kirst122

Ella
"Ik weet niet meer hoe laat we uit zijn vandaag. Dacht half drie of zo." Ze liep het lokaal in en ging achter David zitten. Ze deed haar blonde haren even goed en keek of haar make-up nog zat. "Eleanor, geen make-up spiegeltjes dat doe je maar in de wc." Hoorde ze meneer Melchers zeggen. Met een zucht deed ze haar spiegeltje weer in haar tas en haalde haar schoolmap er uit. "Goed pak allemaal jullie schoolmap er uit. Heeft iedereen een beetje vakantie kunnen vieren?" Ella knikte en bladerde door haar schoolmap heen, die hadden ze vorig jaar gekregen en ieder jaar kregen ze er nieuwe papieren in. Papieren zoals inschrijfpapieren, roosters, roosters van workshops, wanneer je je moest aanmelden voor je stage, klassenuitje en zo ging dat verder.

28Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 5:47 pm

Kirst122

Kirst122

Clary
Clary keek even naar meneer Melchers en knikte. Ze haalde haar schoolmap er uit en ging ergens dichtbij Ella en David zitten en keek even naar de map. Ze keek toen naar Lorian. "Laat maar weten. Een appje en ik sta voor je deur." En ze glimlachte. Door Wyatt had ze zin gekregen in een milkshake. Ze bladerde door naar roosters en zag dat ze om 11.45 een tussenuur hadden. Ze tikte Wyatt aan. "Misschien kunnen we in het tussenuur een milkshake halen bij die milkshake bar hier om de hoek?" Stelde ze toen voor.

29Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 6:31 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

Wyatt zag chagrijnig stiekem op ze telefoon te spelen. Hij had er nu al de pest in. Moest meneer Melchers nou perse met z'n rotopmerking komen? Hij had hem toch niks voor niks gemeld dat uit een test bleek dat die Dyscalculie had. Wyatt schrok op in gedachten. "He, wat?" Hij keek op zijn rooster en haalde ze map maar eens uit ze tas. "Wat denk jij dat ik van plan ben?"

30Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 7:21 pm

Kirst122

Kirst122

Clary
Clary keek naar Wyatt. "Haha ja dus. Ik ben van de partij. Misschien de rest ook wel." Ze bladerde door haar map en keek even naar het lege tafeltje van Wyatt. "Pak je map nou maar, dan krijg je niet nog meer gezeik met meneer Melchers. Je hebt geluk dat we in het derde jaar een andere krijgen." Ze zuchtte diep en keek naar Ella die naast David zat en keek toen weer naar meneer Melchers. "Goed blader eerst maar eens door naar de inschrijfformulieren voor de workshops. Dat moet als het goed is bij iedereen bij het gele tabblad zitten." Hoorde ze meneer Melchers zitten. Ze bladerde door naar het gele tabblad en inderdaad daar zaten de inschrijfformulieren voor de workshops. "Ik neem aan dat iedereen het rooster al een beetje heeft bekeken dus dat nemen we niet door. Goed ik ga over naar de workshops. Vorig jaar werden jullie ingedeeld in workshops, dit jaar niet. Dit jaar mogen jullie zelf kiezen aan welke workshop je mee wilt doen. Denk er wel aan dat je je voor de uiterlijke inschrijfdatum inschrijft, vol is vol. De eerste workshop die we hebben is tekstinterpretatie, dat is op 24 oktober en wordt gegeven of door Tony Neef of door Simone Kleinsma, dat is nog niet bekend maar die hebben in elk geval laten weten dat ze het willen doen. Dus het is aan jou de keus of je je daarvoor inschrijft of niet. De eerst volgende workshop voor tekstinterpretatie is pas weer na de kerstvakantie. Voor de rest kunnen jullie zelf kijken welke workshops en wanneer die komen bekijken want het staat allemaal in jullie map. Okee het volgende waar ik het over wil hebben is de eindproductie. Zoals jullie weten van vorig jaar moeten jullie dit jaar ook weer een eindmusical maken, dat kan, zoals jullie ook weten, een bestaande zijn of zelfgeschreven met bekende nummers." Clary zuchtte diep, dit had ze allemaal al onthouden van vorig jaar. Dacht Melchers nou echt dat iedereen dat na 7 of 8 weken al vergat? "Ik kijk nu echt uit naar die milkshake." Zei ze zachtjes richting Wyatt.

31Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 8:03 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

"Ik vraag het straks wel aan ze." Wyatt zuchtte overdreven en legde ze map op tafel. "Ik tel de dagen al af.', mompelde die. Hij kon het totaal niet vinden met hun mentor.
Wyatt bladerde mee maar zijn gedachten dwaalde al snel af. Het meeste hadden ze vorig jaar al aangehoord. Het enige interessante was de workshop die gegeven zou worden en ze zich voor konden inschrijven. Wyatt gaapte. "Als het niet interessanter wordt droom ik straks over milkshakes."

32Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 8:06 pm

Moonlight

Moonlight

Camille

Camille draaide zich om. "Waar hebben jullie het over?" Ze zag Wyatt naar ze rooster wijzen. "Tussenuur, milkshake time.", hoorde ze hem fluisteren. Ze stak de duim op! "Ben ik nou gek of is dit oude informatie?" De blikken van beide zeiden al genoeg. "Gaan jullie je inschrijven voor de workshop? Lijkt me wel gaaf met Simone en Tony." Ze keek van de een naar de ander. Ze tikte David en Ella aan. "Gaan jullie je inschrijven voor de workshop?'

33Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 8:47 pm

Kirst122

Kirst122

Clary
"Okee is goed." Ze begon te lachen. "Je hebt je vrienden gelukkig nog om het jaar door te komen." Zei ze met een glimlach. Ze keek even naar Camille en rolde met haar ogen. "Dit vertelde hij vorig jaar ook al." Zei ze zachtjes en ze wees naar haar notitieblok. Ze schreef alle notities op en bewaarde ze ook. Ze deed nooit haar notities weg voordat ze afgestudeerd was. "Ik ga me wel inschrijven voor de workshop. Hoe eerder je je inschrijft, hoe meer punten je krijgt. Zoiets had hij vorig jaar gezegd. Maar het is of Tony of Simone en niet beide, ze weten nog niet wie." Ze wilde zeggen lekker handig, maar ze hield haar mening voor zich. Ze moest blijven denken aan de weddenschap, ze wilde niet dat haar broer won want dan moest ze verplicht mee naar een vechtfilm in de bioscoop en dat wilde ze echt niet.

34Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 8:49 pm

Kirst122

Kirst122

Ella
Ella draaide zich om en keek naar Camille. "Ik ga me zeker weten inschrijven voor die workshop. Zoals Clary al zei, hoe eerder je begint met die workshops, hoe meer studiepunten je krijgt die je nodig hebt voor het einde van het jaar." Ella keek naar David die afwezig door zijn map aan het bladeren was. Ze keek bedenkelijk naar Camille. "Milkshakes? Ik ga zeker weten mee. Die milkshakebar hier om de hoek is echt fantastisch, weet je nog dat we daar vorig jaar zo vaak gezeten hebben?"

35Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 8:52 pm

Kirst122

Kirst122

David
David keek naar Camille en knikte. "Ik ga me ook inschrijven." Zei hij en hij zag de blik van Ella. "Alles goed David?" Vroeg Ella aan hem. David zuchtte diep. "Ja alles gaat goed, wil je dat niet steeds vragen?" Hij keek even naar meneer Melchers die veel betekend naar hun hoek keek. "Willen de heren en de dames achterin even hun mond dichthouden? We hebben het over de eindproductie en over de studiepunten." David zuchtte diep. "Meneer dit staat allemaal in onze schoolmap. Moet u dit echt allemaal behandelen? We kunnen het zo terug lezen." Meneer Melchers trok zijn wenkbrauwen op. "Ja ik moet dit vertellen. Maar als jij het beter kunt ga je gang maar David." David hield zijn mond, hij had geen zin om de eerste dag al uit de les te worden gestuurd en dat zijn tante nu al naar school moest komen. Wat vorig jaar een paar keer het geval was geweest. Hij had beloofd dat hij zich beter zou gaan gedragen. "Nee meneer." "Dat dacht ik al. Goed de studiepunten..." En zo ging hij verder. David begon ondertussen te tekenen in zijn schoolmap.

36Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 9:12 pm

Moonlight

Moonlight

Camille


"Daar hebben jullie gelijk in. Gezellig dat jullie ook gaan. Ik schrijf me ook in." Ze keek Lorian aan. "Lorie, jij komt ook hoor. Regel het maar met Jay. We moeten met ze allee gaan, hoe dan ook." Ze gaf Lorian bijna gewoon geen keus. "Noor, plzz, hou op. Ik kon geen milkshake meer zien. Slechte traditie, heel slecht. Voor me portemonnee en me lijn." Ze draaide zich weer om voor ze op hun kop kregen. Ja, het was weer ouderwets gezellig.

37Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool za jan 17, 2015 9:18 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

Wyatt knikte. "Zonder was ik allang een lijk geweest. Dit is toch niet te overleven." Wyatt haalde ze schouders op. "Geen idee. Het gaat het ene oor in en de ander uit. Maar mee doen doe ik zeker. Ik ga niet dood als er een vrouw voor me neus staat maar van deze onzin wat we al weten wel."
Wyatt grijnsde. "Goeie oude tijd. Reken maar dat ik die traditie doorzet. En cam, die extra kilos zitten er toch al aan." Dat er een mep achter volgde was zijn eigen schuld. Wyatt stond op. "Als David het niet doet, mag ik dan." Hij gaf hun mentor geen kans om er tegen in te gaan. Hij nam plaats voor de klas. "Oke, luitjes. Alle info die je nodig hebt vind je in je map. Lezen dus of ik word boos! Grr! Uhh de 24ste is er dus een workshop tekstinterpretatie van Simone en Tony. Je mag zelf kiezen of je je inschrijft maar wees verstandig. Hoe eerder je je inschrijft hoe meer studiepunten je haalt en het laatste zullen we hard nodig hebben. Naja, dan hebben we nog een eindproductie. Laten we Melchers een plezier doen en bij de eerst komende mentorles met ideeën aankomen zetten. Na dat was het zo een beetje. Als jullie vragen hebben stel ze dan nu anders kunnen we naar de milkshake bar om bij te kletsen over de vakantie."

38Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 2:16 pm

Kirst122

Kirst122

Ella
Ella keek even naar Lorian. "Anders neem je je zoontje mee?" Stelde ze toen voor. Ze keek even naar Camille. "Aaw Cam dat waren gewoon goede tijden, dat weet je." Ze keek even naar Wyatt die begon te vertellen en ze begon te lachen. Het jaar was weer heerlijk begonnen. Ze hoorde de bel en ruimde haar spullen op. "Denk er aan dat jullie je op tijd inschrijven." Zei meneer Melchers ze nog na. Ze deed haar spullen in haar tas en liep het lokaal uit. "Welke les hebben we nu?" Vroeg ze aan niemand in het bijzonder, maar toch keek ze naar Clary. Zij kende normaal gezien haar rooster uit haar hoofd.

39Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 2:21 pm

Kirst122

Kirst122

Clary
Clary had ook haar spullen ingepakt en was ook het lokaal uitgelopen. Ze hoorde de vraag van Ella en zuchtte diep. Het was dan niet aan iemand in het bijzonder gericht, maar toch was de blik wel naar haar gericht. "We hebben zang nu van mevrouw Zwaan. Lokaal 114. Eentje naar beneden dus." Ze kende haar rooster goed uit haar hoofd, maar ze wilde niet dat het elke keer aan haar gevraagd werd. "Hopelijk krijgen we dit jaar meer vrije keuzes bij zang. Ik heb namelijk nog een lied dat ik altijd al heb willen doen, maar van Zwaan mocht ik het niet doen omdat we eerstejaars waren..." Volgens Zwaan was het nog te hoog gegrepen. Clary wilde al die tijd heel graag mijn leven is van mij zingen van Elisabeth. Ze had het bullshit gevonden dat Zwaan had gezegd dat ze die niet mocht doen omdat hij te hooggegrepen was. Wat nou te hooggegrepen, dat lied kende ze door en door en ze haalde de noten met gemak. Ze was echt pissig geweest op Zwaan en dat had ze ook goed laten merken.

40Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 6:49 pm

Moonlight

Moonlight

Lorrian

Lorrian dacht na. "Ik weet niet hoor, hij is nog zo klein. En ik weet niet of Jay heb wilt brengen. Ik kijk wel even, ik doe me best." Lorrian schudde grijzend de hoofd. "Slechte tijden, slechte tradities en zo te merken komen we er niet van af." Ze moest moeite doen om niet te lachen toen Wyatt de les over nam. Het was en bleef ook een mafkees. Gelukkig was de les voorbij en mochten ze gaan. Ze raapte de spullen bij een en hoorde dat ze straks zang hadden. Leuk! Ze had zin in die les.
"We shall see. Zingen is zingen en daar gaat het om."

41Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 6:51 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

Wyatt keek met opgetrokken wenkbrauwen naar Clary. "Wat?!? Ga je me nou vertellen dat ik me daar net voor niks heb staan uitsloven? Ik dacht dat we juist nu tijd hadden om een milkshake te halen." Hij trok een pruillip. "Ik wil een milkshake!",jammerde die als een klein kind. Hij sloeg ze armen over elkaar. "Naja, op naar zang dan maar." Hij slofte richting de trap.

42Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 7:24 pm

Kirst122

Kirst122

Clary
"Uhm ja denk het wel. Zeg ik ga niet jullie rooster spelen hoor dit hele schooljaar." En ze rolde met haar ogen en keek even naar Lorrian. "Anders ga je een andere keer mee. Wat niet kan, kan niet." En ze knuffelde haar vriendin en keek even naar Wyatt. "We hebben straks pauze, dan gaan we een milkshake halen." En ze klopte hem even bemoedigend op zijn arm. "Kom laten we nou maar naar Zwaan gaan. Ik heb vorig jaar al genoeg gezeik met haar gehad." En ze rolde met haar ogen en liep richting de trap. Ze liep naar boven en ging in het lokaal zitten. Zwaan zag ze al voor de piano staan.

43Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool wo jun 10, 2015 7:29 pm

Kirst122

Kirst122

David
David hoorde Wyatt iets over een milkshake zeggen en rolde met zijn ogen. "Kom op man, het is niet het einde van de wereld. Zoals Clary al zei kunnen we zo een milkshake gaan halen. Eerst nog even deze les doorkomen." Hij liep ook naar binnen en ging zitten. "Goedemorgen iedereen. Hopelijk hebben jullie allemaal een goede vakantie gehad." Zwaan begon te kuchen. David zuchtte diep, Zwaan had altijd een vervelend kuchje, een kuchje waar hij zich best wel aan stoorde. "Jullie zitten in jullie tweede leerjaar. Dat betekend dat jullie iets meer vrijheid krijgen in jullie muziekkeuze." Hij zag Clary blij kijken. "Maar dat betekend niet dat jullie alle nummers mogen doen." Zwaan haar blik ging veelbetekenend naar Clary toe. Clary kreunde. "Clary had je er iets op tegen?" En Zwaan haar lippen vormde een dun lijntje. Dat betekende niet veel goeds, hij zag ook dat Clary een stukje naar beneden zakte. "Nee mevrouw." Zwaan glimlachte zuinig. "Mooi. Dan deel ik nu de muziek mappen voor dit jaar uit, en zoals jullie weten mogen die niet mee naar huis." David keek toe hoe Zwaan de muziekmappen uitdeelde. Hij keek even naar Wyatt. "Volgens mij hebben die twee oorlog of zo." En hij grinnikte even.

44Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool do jun 11, 2015 8:45 pm

Kirst122

Kirst122

Ella
Ella ging zitten en keek even naar Zwaan die bezig was met Clary en ze ging dichtbij de jongens zitten. Ze pakte een muziekklapper en bladerde er door. Ze zag een paar bekende nummers, maar ook een paar onbekende nummers. Ze keek even naar Lorrian en Camille. "Lorrian, je kan wel mee als we straks een milkshake gaan halen, in de pauze." En ze glimlachte. Ze keek even naar de map en zag dat Zwaan achter de piano ging zitten. "Goed om de dag mee te beginnen wil ik een lied van vorig jaar doen. Als wij niets doen van Soldaat van Oranje. Maar eerst gaan we beginnen met inzingen, dus kom maar bij de piano staan." Ella stond op en keek even naar Camille en Lorrian. "Dat lied wordt wel heel ouwbollig nu, we hebben het vorig jaar bij elk lesmoment gezongen. Hadden jullie nog plannen na school? Ik wilde nog naar de Primark die hier net geopend is. Zin om mee te gaan?"

45Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool vr jun 12, 2015 7:25 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

Wyatt draaide zich stomverbaasd om naar Clary. "Wat? Niet?!? Hoe moet ik dan weten welke les ik heb en welke boeken en zo ik nodig heb? Iemand moe het me toch vertellen."
Wyatt draaide zich boos naar David. "Voor jou misschien niet, voor mij wel. Ik krijg straks afkickverschijnselen en dan zing ik straks bij Zwaan alleen maar daar over in plaats van het geen wat we echt moeten zingen." Hij sjokte achter de rest aan naar de les. Wyatt proestte het uit bij de het horen van Davids opmerking. "Laat maar komen, kunnen we lachen. Eindelijk eens wat actie in de tent."

46Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool vr jun 12, 2015 7:29 pm

Moonlight

Moonlight

Lorrian

Lorrian knikte. "Ik doe me best om mee te gaan met dingen die we samen doen maar de kleine gaat in sommige gevallen nu gewoon voor. Ik wil Jay niet overal voor laten omdraaien en nu school weer is begonnen zie ik hem sowieso minder. Ik wil zo veel mogelijk bij hem zijn." Ze knuffelde Clary terug en volgde toen de rest naar de les. Ze rolde met de ogen om Wyatt. "Wyatt, overdrijven is ook een vak, ik weet het maar dat hebben we nu niet." Lorrian knikte. "Ja dan wel, dan ga ik zeker mee." Ze glimlachte even. Lorrian zuchtte. "Alweer!", mompelde ze. Ze hoorde het voorstel van Ella. "Ik wil wel maar...." "Ik wil wel mee. Maar is leuker om een keer met ze alle te gaan.",hoorde ze Camille zeggen.

47Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool vr jun 12, 2015 7:55 pm

Kirst122

Kirst122

David
"Dat zou wat zijn als je over milkshakes een lied ging zingen." Hij begon te lachen en dacht na. "Hmm parodieën op sommige nummers maken klinkt niet slecht. Misschien moeten we dat een keer doen." Hij schoot nog harder in de lach en zag de blik van Zwaan streng naar hem kijken. Hij hield gauw zijn mond maar hij moest daar wel moeite voor doen. "Ja die twee hebben al mot sinds vorig jaar. Clary wilde een nummer doen en volgens Zwaan was dat te hoog gegrepen voor een eerstejaars. Clary had gezegd dat ze dat makkelijk kon maar Zwaan wilde niet luisteren. Sindsdien heeft Clary goed laten merken dat ze een hekel aan haar heeft." Vertelde hij zachtjes aan Wyatt. Hij stond met een zucht op. "Mevrouw heeft u niet wat vrolijkers?" Zwaan keek hem even aan over haar brilletje. "Nee, dit nummer hebben we vorig jaar gedaan. Weet ieder nog zijn of haar partij?" David wist het nog goed, hij mocht bij de mannen met de lage stem staan. "Wacht even met op de juiste positie staan, eerst inzingen."

48Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool vr jun 12, 2015 7:59 pm

Kirst122

Kirst122

Ella
Ella keek even naar Lorrian. "De zorg van je zoontje gaat nu eenmaal voor. Als ik een keer kan helpen moet je het maar zeggen." En ze glimlachte. Ze ging staan en keek even naar Clary die met moeite haar mond dicht hield. Ella zuchtte diep en ging toen ook staan. "Dan gaan we een andere keer winkelen. Ik krijg mijn vriend helaas niet mee. Hij wordt gillend gek als ik alleen al Primark zeg. Ik ben op vakantie er iets te vaak geweest." En ze begon te lachen. Ze keek even naar David en toen naar Wyatt. "Actie? Heb ik iets gemist?"

49Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool zo jun 14, 2015 1:17 pm

Moonlight

Moonlight

Wyatt

Wyatt keek David bedenkelijk aan. "Breng me niet op ideeën, ik doe het nog ook!"
"Milkshake, milkshake, milkkkkkshaaaaaaaakkeeeee!!!", mompelde die zodat die geen gezeik kreeg met Zwaan die duidelijk op oorlogspad was. "Zeg mij wat, dat herinnerd zich iedereen nog. Ze is nog erger dan het spook uit het Opera of hoe heette die musical ook alweer. Frankenstein de musical."
Wyatt zuchtte en ging op zijn plek staan. "Gaap, gaap, gaap, gaaap!"

50Musicalschool - Pagina 2 Empty Re: Musicalschool zo jun 14, 2015 1:20 pm

Moonlight

Moonlight

Lorrian

"Bedankt voor het aanbod heel lief maar we redden ons prima. Ik zal het onthouden."
Lorrian schudde de hoofd. "Je neemt je vriend ook niet mee naar de Primarkt, dat is zelfmoord voor jongens. Och, arme. Jay rent gillend weg als ik dat woord zeg, sowieso als ik hem mee shoppen vraag. Zullen we anders het weekend gaan? Dan regel ik oppas of ik neem de kleine gewoon mee."
"Ja, Zwaan is op oorlogspad en er breekt vroeg of laat hier een oorlog uit. Dan heb je actie.", hoorde ze Wyatt antwoorden op de vraag van Ella.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum