Julia
Julia, Edwin en haar vader kwamen thuis. Het huis was verlaten. "Pap waar is mam?" Haar vader keek haar even aan en keek toen naar Edwin. "Kom even op de bank zitten. Edwin blijf je eten?" Edwin dacht na. "Ik wil straks nog even naar mijn ouders. Ik heb beloofd dat ik samen met Ella bij hun ga eten, aangezien ze ons een week niet hebben gezien." Thomas knikte. Julia hing haar jas op de kapstok en ging op de bank samen met Edwin zitten. Haar vader legde de situatie van Lacey en Toby uit en Julia zuchtte diep. "Lief dat jullie hun tijdelijk in huis nemen." Haar vader knikte. "Ja, ik vraag me alleen af of haar vader Lacey ooit nog in huis neemt." Julia haalde haar schouders op. "Ik weet het niet. Misschien als mama met hem praat, maar ik denk het niet." Haar vader haalde haar schouders op. Een telefoon ging. "Ow dat is het restaurant." Haar vader rende de trap op en ze hoorde een deur dicht slaan. Julia leunde tegen Edwin aan. Edwin gaf haar een kus. "Je vertelde dat je ruzie had met Jasper?" Julia knikte. "Hij doet nogal chagrijnig sinds het uit is met Mike. Hij reageert alles op iedereen af. Ik probeer hem te helpen, maar dat gaat zo niet." Edwin schudde zijn hoofd. "Geef hem wat tijd. Hij komt vanzelf wel naar je toe als hij je nodigt heeft." Julia knikte. "Dat is zo, maar ik kan er niet tegen als hij zo boos doet. Hij mag naar me toe komen als hij normaal tegen me kan doen. Ik heb geen zin in een chagrijnig iemand. Dat is helemaal niet leuk." Edwin knikte. "Klopt. Het spijt me lieverd maar ik moet gaan. Ik moet nog een paar dingen in mijn appartement halen en dan naar pa en ma." Julia zuchtte diep. "Nu al?" Edwin knikte. "Ik bel je vanavond beloofd." Julia stond op en leidde Edwin naar de deur. Ze gaven elkaar nog een kus, ze zwaaide hem nog na en liep toen naar haar kamer. Haar vader klopte op de deur. "Juul? Kan je tegen mama zeggen dat ik naar het restaurant moet? Het wordt vanavond heel erg druk en ik ben nodig." Julia knikte. "Dankjewel." Haar vader gaf haar nog een knuffel en deed de kamerdeur dicht. Julia liep naar haar boekenkast en haalde Allegiant, het derde boek in de Divergent-trilogie, uit haar kast en plofte op haar bed neer en begon te lezen.