Alexis
"Daar heb je gelijk in. Ik ben gewoon er niet goed in om mijn gevoelens uit te drukken. Niet zoals mama wilt dat ik doe. Ik weet dat mama een bepaalde verwachting heeft en dat ik kan of wil ik gewoon niet waarmaken. Ze moet mij tijd geven om dingen te verwerken, uiteindelijk kom ik zelf wel naar haar toe of naar jou of naar jullie allebei." Ze slikte. "Ik vertelde jullie altijd dat ik een geweldige relatie met Jason had. Dat ik me goed bij hem voelde. Maar... Nadat we een halfjaar met elkaar hadden zag ik slechte kanten van hem. Hij wilde dat ik bij hem bleef als ik naar huis moest. Hij wilde het zonder voorbehoedsmiddelen doen, ik was daar op tegen, ook wat er met mama en jou is gebeurd. Ik wil op deze leeftijd helemaal geen kinderen. Van hem mocht ik ook niet de pil slikken. Ik heb gezegd dat ik er op tegen was maar ik moest mijn mond er over houden. Stiekem heb ik de pil verder geslikt zonder dat hij het wist. We hadden ook regelmatig ruzie, gewoon over ons, of over mij of over hem of.... Of over andere dingen. Dingen waar ik het niet mee eens was. Hij rookte en ik was daar vel op tegen, voor dat we onze relatie begonnen rookte hij niet, hij was daar op tegen, maar opeens begon hij met roken en soms dronk hij, niet veel, tenminste niet dat ik weet. Een keer hadden we ruzie bij hem thuis, ik wilde het uitpraten, maar hij begon te schreeuwen en zijn zusje die autistisch is werd helemaal overstuur. Ik bleef rustig, maar toen pakte hij een sigaret, gewoon nonchalant alsof er niks aan de hand was. Ik was zo kwaad dat ik hem uit zijn handen heb gehaald en in de tuin gegooid had. Toen sloeg hij me. Ik ben zonder iets te zeggen naar huis gegaan. Ik wilde het verwerken, wilde mezelf tijd geven, ik hield heel veel van hem en ik zag ook zijn goede kanten. Ik heb het toen niet uitgemaakt omdat ik het gewoon niet kon. Maar na gisteravond was ik het zo zat, al die smeekbedes en maar lief doen, toen heb ik hem op mijn beurt gemept en gezegd dat het uit is. Maar dat laatste heb je meegekregen." Alexis huilde niet toen ze het vertelde, ze was niet iemand die huilde, zelfs niet als ze pijn werd gedaan, behalve gisteravond, maar dat was een ander verhaal.