Alexis
Alexis zuchtte diep en keek naar de blik van haar vader. Er was echt niks tegenin te brengen. Ze wilde Sander gewoon zo graag zien, ze had behoefte aan zijn knuffels, zijn kussen en zijn geur. Zijn kleding rook altijd naar pas gewassen was. Ze knikte eventjes. "Okee, dan vraag ik of hij morgen komt." Zei ze zachtjes. Ze at haar broodje zwijgend op en haar moeder pakte haar knie vast. "Ik snap dat je je vriend wilt zien, ik snap dat heel goed, maar probeer ook aan jezelf te denken zoals papa zei. Je bent de hele week al op, je denkt de hele week al aan andere, je bent gaan werken vanwege Molly, je bent uit geweest met je zussen omdat je ze niet teleur wilde stellen, maar ook omdat je het graag wilde en je gaat nu gezellig met papa kijken naar een studie. Ik probeer hiermee te zeggen, neem niet teveel hooi op je vork en Sander snapt best als je even rust nodig hebt." Alexis knikte en ze stond op. Haar moeder stond ook op en ze gaven elkaar even een knuffel. Ze liep naar de keuken en zette met een zucht haar bord op het aanrecht, ze wilde haar verdriet in houden, ze wilde zich gewoon weer even een meisje kunnen voelen zonder elke minuut van de dag te denken aan haar zwangerschap. En ze snapte de bezorgdheid van haar ouders goed, zij zou zich ook zorgen maken als haar dochter zwanger was. Ze keek haar vader aan en glimlachte. "Ja even laatste dingen pakken en dan kunnen we gaan." En ze liep naar boven, naar haar kamer. Ze appte Sander dat het beter was als hij morgen kwam en legde het uit. Ze kreeg gelijk een antwoord dat hij het heel goed begreep en dat hij er morgen zou zijn. Ze glimlachte, Sander was onwijs lief. Hij zorgde er altijd voor dat ze zich nooit schuldig hoefde te voelen. Ze kamde haar haren in, deed haar mutsje op en bekeek zichzelf even in de spiegel. "We gaan een leuke dag tegemoet met papa en opa natuurlijk. Kom rechte rug, we mogen er wezen." Ze rechtte zich even op, schouders naar achteren, borsten naar voren. Ze glimlachte en liep toen naar beneden, recht op. "Ik ben er klaar voor." Zei ze met een glimlach.